Ga naar de inhoud
Zoek
Sluit dit zoekvak.

Intermail QR maakt doneren persoonlijk

Intermail QR maakt doneren persoonlijk

Fondsenwervers van goede doelen weten het als geen ander: ouderen zijn de beste gevers. Deze groep mensen is gewend aan papieren post en acceptgiro’s. Zij voelen zich geroepen een bedrag over te maken en blijven vaak langdurig donateur. Heel anders is dat voor twintigers, dertigers en veertigers. De nieuwe generatie gevers. Ook zij zijn best bereid te doneren, maar willen zich vaak niet langdurig binden. Ze maken ad hoc een keuze voor een doel dat ze op dat moment bevalt. Voor veel gift-afhankelijke organisaties is dan ook de vraag: hoe krijgen we de jongere doelgroep zover dat ze voor óns kiezen?

Laagdrempelig, snel, makkelijk geld geven

Een belangrijk antwoord op die vraag is: maak het gevers makkelijker om te doneren. Kies voor een manier die heel dicht staat bij de belevingswereld van jongere donateurs. Zo wordt doneren niet alleen persoonlijk, maar ook laagdrempelig, snel en gemakkelijk. Via direct mail met een QR-code kan iedereen met een smartphone in een handomdraai een bedrag doneren. Tenslotte heeft bijna iedereen tegenwoordig een smartphone en hiermee kan men gemakkelijk deze QR-code scannen.

Wat is een QR-code?

De QR-code is de opvolger van de bekende barcode. QR staat voor ‘Quick Response’. Het is makkelijk om met deze code snel toegang te krijgen tot veel verschillende mogelijkheden. Wie de code scant, wordt doorgeleid naar een webpagina, een betaalomgeving, een telefoonnummer, of een routekaart. Een QR-code is dus ideaal voor verschillende marketingdoeleinden.

QR-code in een brief

Een QR-code afgedrukt op een brief geeft ontvangers van de direct mailing de mogelijkheid om deze heel eenvoudig te scannen met de eigen smartphone. Zo komen zij rechtstreeks op een gepersonaliseerde webpagina, speciaal ingericht voor het doel van de verzender. Dat kan zijn: het vragen om een donatie, een (eenmalige of langer lopende) machtiging instellen of het doen van een betaling. Met één scan wordt de ontvanger geleid naar een pagina, waar zij kunnen kiezen voor een vertrouwde manier van betalen: via Tikkie, machtiging of iDEAL.

Hoge respons bij noodhulp

Bij goede doelen waarvan de urgentie hoog is en er veel aandacht is in de media, zijn alle generaties bereid om te doneren. Jong of oud, als er een ramp is gebeurd, dan willen we helpen en is de bereidheid tot doneren groot. De organisatie die dan het snelste een direct mailing op de mat heeft liggen – eventueel in combinatie met andere media en kanalen – heeft de meeste kans op een hoge respons.

Een goede manier om donaties te verkrijgen voor noodhulp-campagnes is een combinatie van e-mail en papieren post. In de e-mail wordt de campagne dan aangekondigd en enkele dagen later valt de mailing door de brievenbus. Zo versterken beide kanalen elkaar.

Adresgegevens donateurs

De huidige privacy-wetgeving heeft het voor fondsenwervers onmogelijk gemaakt om de naw-gegevens te achterhalen van donateurs die een eenmalige donatie doen. Dat maakt het niet eenvoudig om een kwalitatief geversbestand op te bouwen. Bij een donatie via een QR-code is het mogelijk met een paar slimme vragen de gegevens van donateurs te achterhalen. In de praktijk zijn veel donateurs op die manier daartoe bereid.

Mailing speciaal voor u

Direct mailing persoonlijk maken, dat spreekt donateurs uit alle generaties aan. Gepersonaliseerde elementen in een brief maken het gemakkelijker om nieuwe gevers te werven en bestaande donateurs te upgraden.

Bij een direct mailing aan donateurs in het geversbestand kunnen fondsenwervers bovendien per campagne een unieke landingspagina maken voor de QR-code. Een pagina met content die specifiek is gericht op de interesses van de donateur. Heeft deze in het verleden geld overgemaakt voor kinderen in Afrika, maar niet voor weeskinderen in Bangladesh? Dan kan de landingspagina op zulke voorkeuren aansluiten. Het voorkomt ergernis bij de ontvanger van uw direct mail en vergroot de kans op een gift.

Meer weten?

Wilt u ook een jongere doelgroep aanspreken bij het werven van fondsen? Met Intermail QR voegt u probleemloos een code toe aan uw direct mailings. Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden. Neem daarom nu contact met ons op.

qr-code 3970681_1280 | Intermail

Contact opnemen

Benieuwd naar onze mogelijkheden? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze mensen staan altijd voor u klaar. We laten u graag zien waar Intermail het verschil maakt.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag direct een offerte aan!