Allemaal aan de QR-code
Allemaal aan de QR-code
De QR-code bestaat alweer enige tijd. Maar in de afgelopen vijf jaar heeft de populariteit van de QR-code echt vlucht genomen en hebben mensen het gemak ervan ontdekt. Het aantal toepassingen is enorm. Via Intermail kunt u uw Direct Mailing voorzien van een QR-code.
Onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK en ABN AMRO Bank toonde twee jaar geleden al aan dat 46 procent van de Nederlandse consumenten wel eens QR-codes gebruikt. Natuurlijk voor het doen van betalingen. Maar ook om extra informatie te krijgen over kunstwerken in een museum of de herkomst van producten in de voedingsindustrie.
Ook de productieomstandigheden van kleding zijn toegankelijk via QR-codes. Net als allerlei aanbiedingen, acties en promoties. Bol.com gaf eind vorig jaar zelfs een papieren speelgoedcatalogus uit. Hierin konden kinderen (en ouders) via een QR-code bij elk product meer informatie vinden over de nieuwste speeltjes.
Tevreden QR-gebruikers
In Nederland was ING Bank in april 2016 de eerste Nederlandse bank die zijn klanten eenvoudig geld liet ontvangen of betalen met hun smartphone met een QR-code in hun app voor mobiel bankieren. Deze app wordt door 2,8 miljoen ING-klanten gebruikt. Onderzoek van Telegraaf Media Nederland in 2017 onder bezitters van smartphones toont aan dat 68% QR-codes als positief waardeert. Zij zijn gevoelig voor de populariteit van de QR-code en zien deze graag terug in advertenties.
Scannen en gaan
In New York heeft Amazon Go een aantal gemaks-supermarkten geopend. Bezoeker scannen hier bij binnenkomst een QR-code, pakken de boodschappen die ze nodig hebben en verlaten de winkel. Geen rijen, geen kassa’s. Zo wordt boodschappen doen wel heel gemakkelijk.
Vanaf augustus 2021 krijgt iedereen een persoonlijke QR-code. Om identiteitsfraude te voorkomen, bevatten alle paspoorten en identiteitskaarten een QR-code in plaats van een BSN-nummer.
Code in bedrijfskleuren
Zoals gezegd: het aantal toepassingen van de QR-code is eindeloos groot. Bovendien maken consumenten graag gebruik van het gemak dat QR-codes bieden. Voor bedrijven is het aantrekkelijk om te weten dat QR-codes niet langer alleen in de standaard zwart-witte blokjes verschijnen. Tegenwoordig is het mogelijk de kleurencombinaties geheel aan te passen aan de eigen bedrijfskleuren. Zo passen de QR-codes in uw Direct Mailings naadloos bij uw bedrijf. Dat vergroot de herkenbaarheid van u als afzender en biedt mogelijkheden om met kleuren te spelen in het design van uw mailing. Intermail vertelt u er graag meer over.
Contact opnemen
Benieuwd naar onze mogelijkheden? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze mensen staan altijd voor u klaar. We laten u graag zien waar Intermail het verschil maakt.