
Jongeren vinden direct mail interessant
Jongeren vinden direct mail interessant
Een groot deel van de generaties Y en Z, dus jongeren van 18 tot 29 jaar oud, staat heel positief tegenover direct mail. Deze jongeren zijn opgegroeid met een tablet in de ene en een smartphone in de andere hand. Zij geven in onderzoek aan direct mailing net zozeer te waarderen als ouderen.
Creatieve boodschap
De jongere generatie neemt zelfs vaker actie na het lezen van interessante direct mails. Natuurlijk is het wel van belang dat het product of de dienstverlening hen aanspreekt. Ook is het belangrijk de boodschap in een creatieve en relevante vorm te gieten, die snel to-the-point komt.
Vang de aandacht van jonge generatie
Direct mailing biedt veel kansen bij deze jongere doelgroep, doordat zij nauwelijks papieren post ontvangen. Jongeren vinden dat dus bijzonder! Het is daarom voor bedrijven zeker zinvol ook direct mailing toe te voegen aan hun mediamix voor jongeren, om hun aandacht te vangen.
Direct mail is onderscheidend
Maar liefst 37% van de jongeren ervaart commerciële post als onderscheidend, tegenover slechts 27% onder 50-plussers. Jongeren geven bovendien veruit het vaakst aan (in 67% van de ondervraagden) dat ze actie hebben ondernomen na het ontvangen en lezen van direct mail. Hoe doen zij dat?
- 30% heeft de website van de adverteerder bezocht
- 21% heeft met anderen over de boodschap gepraat
- 11% heeft aanvullende informatie aangevraagd bij de adverteerder
- 17% heeft een product gekocht bij de adverteerder
Intermail is direct mail-specialist
Intermail bv heeft een schat aan ervaring, kennis en mogelijkheden in huis om u te voorzien van de meest geschikte productiewijze, tegen de laagst mogelijke (porto)kosten, conform een vooraf overeengekomen planning en kwaliteit. Neem daarom vrijblijvend contact op met ons voor uw mailing.

Contact opnemen
Benieuwd naar onze mogelijkheden? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze mensen staan altijd voor u klaar. We laten u graag zien waar Intermail het verschil maakt.